Viime viikko meni lähinnä kuntoremontin merkeissä. Minä kun en mikään liikunnanohjaaja ole, niin lähinnä tutustuin hommaan ja tein välillä jotain pientä ja juttelin asiakkaiden kanssa. Monipuolista ohjelmaa: sauvakävelyä, uintia, lumikenkäilyä, erilaisia kuntotestejä, luentoja ja viimeisenä päivänä sulkapalloa, jousiammuntaa ja seinäkiipeilyä. Varmaan jotain unohdan mainitakin, mutta monenlaisessa sain olla mukana.

Lauantaina oli pienelle ryhmälle köysilaskeutumista hyppyritornista. Olin alhaalla irrottamassa asiakkaita köysistä. Asiakkaiden lähdettyä minulle opetettiin laskeutumisen varmistamista. Oli niin järkyttävän kylmä tuuli, ettemme harjoitelleet kauaa, yhden laskun varmistin. Helppoa, jopa helpompaa kuin seinäkiipeilyn varmistaminen. Minun pitää vielä kunnolla oppia yläankkuripisteen rakentaminen ja muutenkin se, miten toimitaan ennen kuin asiakas lähtee laskeutumaan (siis miten köydet menevät ja asiakkaan opastaminen). Lauantaina oli myös jääkyykkää ja curlingia.

Pienellä yrityksellä ei ole paljon tarjota työsuhde-etuja, mutta yhteen olen tähän mennessä törmännyt. Erään hotellin lounaan saan henkilökuntahintaan. 4,68 € tuntuu toki kouluruokailun hintaan verrattuna kalliilta, mutta ruoka on hyvää ja monipuolista.

Opari on edennyt tuskallisen hitaasti. Yhtäkään ideaani en ole kelpuuttanut jatkokehittelyyn, mutta kirjastosta kävin lainaamassa teoriaosuuteen mahdollisesti sopivia teoksia. Kymmenkunta kirjaa olin etukäteen listannut, osan niistä lainasin ja muutaman suunnitelman ulkopuoleltakin:

Onneksi pidän lukemisesta.